VÅRA PRODUKTIONER
KOMMANDE PRODUKTION
SPELAS NU
Under vattnet!
En musikalisk, interaktiv föreställning för den allra yngsta publiken
OM UNDER VATTNET
"...vilken ynnest att få ha såna superstjärnor hos oss! Barnens förundran och respons på eran följsamhet och spegling, wow! Jag blev både berörd och själv helt uppslukad av det hela. Tack!"
Tone Karlsen, bibliotikarie på Tumba bibliotek
Kom med ner under vattnet och upptäck en bubblande, musikalisk och interaktiv värld full av färger, toner och
rörelse. Med humor, empati och nyfikenhet som ledord, skapar vi en värld som väntar på att utforskas. Under vattnet! är en rolig, varm och snäll berättelse om vänskap, mod och att leka. Vi vill uppmuntra nyfikenhet, utforskande och humor hos vår unga publik. Vi riktar oss speciellt till nyanlända bebisar (i dubbel bemärkelse!), men alla bebisar är förstås lika välkomna.
"Så fiffigt och gulligt, barnen kan inte slita ögonen från föreställningen! Skådespelarna spelar för, och med, publiken!"
Anders, pappa till Stig, 1 år
På scen
Ester Holmén, skådespelare
Samra Ghirmai, skådespelare / Johan Charles, skådespelare
Caroline Pehrson, musiker och tonsättare
Susanna Forsberg, regi
Franziska Deckert, projektledning
Susanne Walström, foto
Lina Weimers-Durgé, kostym
Jenni Aho, ljusdesign
Manus av Susanna Forsberg, Ester Holmén, Caroline Pehrson och Johan Charles.
- Bebisar 6-12 månader samt medföljande vuxen.
- Barn 1-2 år gamla samt medföljande vuxen / pedagog.
Produktionen utvecklades i samarbete med Ormteatern, Älskade barn, Baby- och barnlabbet på Linköpings universitet och Studieförbundet.
Hösten 2021 stöds vi av Kreativa fonden i Botkyrka kommun, vilket möjliggör att vi kan spela på Tumba och Fittja bibliotek.
Immersiv teater för lågstadiet och särskolan
Vi kommer till ditt klassrum med en interaktiv barnproduktion som riktar sig till barn i årskurs 2 samt särskoleelever i alla åldrar.
Med vår uppsättning vill vi utforska empati, samarbete och att våga hoppas på ett lyckligt slut.
"Projektet fångade verkligen elevernas uppmärksamhet, nyfikenhet och gav möjligheter att använda förmågan för problemlösning.
Upplägget med tre dagar på raken var genialiskt. Eleverna funderade verkligen på hur man skulle kunna hjälpa flickan , vilket i sin tur gav bra grund till fortsatt arbete inom ämnet värdegrund.Boken blev ett faktiskt avslut. Eleverna lyssnade innerligt och kände igen berättelsen. Vi på [skolan] ska varmt rekommendera detta projekt.:-) Lärare årskurs 2